TITTA GÄRNA IN PÅ MIN VIRKSIDA VIRKOTEKET!

Klicka på bilden nedan.

Kontakt:

garnogott@live.se

tisdag 22 september 2009

Monstermönster


Det är tur att jag pendlar två timmar med buss varje dag. Då har jag nämligen en helig stund för mig själv som för tillfället oftast tillbringas virkandes. Det senaste färdiga alstret blev ett litet monster. Jag inspirerades av en liten mjukis som jag såg hos några vänner. Här sitter han och hänger efter en jobbig dag... Jag märkte att han var lite vindögd när han poserade för mig men ett litet skönhetsfel gör inte så mycket!


Kroppen:

Gör 16 lm
fm i andra m från nålen, 14 fm, vänd arbetet och fortsätt med 15 fm i lm-kedjan från andra hållet (30)
virka i spiral
virka totalt 25 v fm

Ögon:

med svart: 6 fm i magisk ring, slut med sm (gör två rundlar)
med vitt: 6 fm i magisk ring, 2 fm i varje m (12), slut varvet med sm (gör två)

Tand:

4 lm, sm i andra m från nålen, fm, hst

Händer:

6 fm i magisk ring
2 fm i varje m (12)
1 fm, 2 lm, 2 sm (den sista i vecket mot handen) (gör två)

Fötter:

6 fm i magisk ring
2 fm i varje m (12)
1 fm, två i nästa m (18)
2 fm, två i nästa m (24)
två v med 24 fm
2 fm, två ihop (18)
1 fm, två ihop (12)
två ihop (6)

Montering:

Sy fast pupillen på ögonvitan, sedan ögonvitan på kroppen.
Virka mun med sm.
Sy fast tanden just under munnen.
Fyll kroppen och sy ihop.
Virka 5 lm som du virkar fast på handen. Vänd och virka sm i lm. Sy fast armen i sidan. Upprepa med andra handen.
Virka fast ena foten och virka 10 lm, virka fast andra foten. Virka sm i lm. Sy fast mitten av kedjan mitt under kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar