TITTA GÄRNA IN PÅ MIN VIRKSIDA VIRKOTEKET!

Klicka på bilden nedan.

Kontakt:

garnogott@live.se

tisdag 22 september 2009

Glassmönster och övrigt - en vänsterhänts bekännelse


Jag kommer att lägga ut fler mönster på mina virkade glassar, problemet är bara att jag måste skriva ner dem först... Jag blev så ivrig när jag skulle virka glassarna att jag var tvungen att börja med en ny innan jag hunnit skriva mönstret på den första... jaja, så är det ibland.

Jag kom på förresten att jag kanske borde berätta att jag är vänsterhänt. Detta gör att mina virkade spiraler går moturs. Jag tror inte att det påverkat något av de mönster jag hittills har lagt ut men det är möjligt att någon pryl kanske kan upplevas som spegelvänd i jämförelse med de saker jag virkat. DÅ HAR DU INTE LÄST MÖNSTRET FEL, utan bara virkat utifrån en högerhäntings perspektiv. Ni förstår säkert vad jag menar, även om detta blev otroligt svamligt.

1 kommentar:

  1. Hej! Trillade in här från mönsterarkivet, trevlig blogg du har. Välkommen in till mig!

    SvaraRadera