TITTA GÄRNA IN PÅ MIN VIRKSIDA VIRKOTEKET!

Klicka på bilden nedan.

Kontakt:

garnogott@live.se

torsdag 10 september 2009

GB-Sandwich


Här kommer mitt första glassmönster. Jag har inte skrivit så många mönster ännu, så om det är något du inte förstår med mina beskrivningar, är det bara att skriva en kommentar så ska jag försöka förtydliga mig.

Sandwich

Garn: vit, brun

Med vitt:

60 lm, slut till ring med sm

4 v fm, fäst tråden

Med brunt:

21 lm

1 fm i andra m från nålen, 19 fm, 1 lm, vänd

19 fm, 1 lm, vänd

Gör ytterligare 8 v (totalt 10 v)

Montera första kexet:

Virka ihop med det bruna garnet

Långsidan: 20 fm genom brunt och vitt, i sista m ytterligare 2 fm (totalt 3 fm - bildar hörnet) Forsätt likadant varvet ut.

Virka ett kex till och virka fast det vid det vita på samma sätt. Fyll glassen med vadd när det kvarstår en kortsida. Fäst trådarna. Trä det bruna garnet några gånger genom hela glassen, så att den inte bullar upp så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar