TITTA GÄRNA IN PÅ MIN VIRKSIDA VIRKOTEKET!

Klicka på bilden nedan.

Kontakt:

garnogott@live.se

lördag 5 september 2009

Maräng, eller...


Här är mitt senaste alster och jag har lite svårt att bestämma mig för vad det mest liknar. Är det en maräng, en gräddklick eller kanske en vitlök? Bedöm själva:

Oavsett vad det är så är mönstret här:

6 fm i magisk ring
6 fm
6 fm
1 fm, två i nästa (9)
9 fm
2 fm, två i nästa (12)
3 fm, två i nästa (15)
4 fm, två i nästa (18)
2 fm, två i nästa (24)
3 fm, två i nästa (30)
4 fm, två i nästa (36)
3 v 36 fm
4 fm, två ihop (30)
3 fm, två ihop (24)
2 fm, två ihop (18) Om det ska vara en maräng eller något annat som ska ha en lite plattare botten, kan du virka detta varvet i de bakre maskbågarna.
Här kan du även börja fylla "marängen".
1 fm, två ihop (12)
två ihop (6)

Dra igenom tråden och sy ihop.


2 kommentarer:

  1. så nu hamnar du i mina favoriter, måste ju invänta alla glassmönster :-) här blir det inte så mycket eget, men mycket mat virkas till treåringen.

    SvaraRadera
  2. Hej. Vilka fina glassar du virkat. Jag lägger dig till min blogglista!

    //Effie

    SvaraRadera