TITTA GÄRNA IN PÅ MIN VIRKSIDA VIRKOTEKET!

Klicka på bilden nedan.

Kontakt:

garnogott@live.se

onsdag 29 december 2010

Virkad mössa i ULL!

När kölden började bita i öronen i höstas var det så åter dags att inventera de vinterplagg som låg och drällde i kartonger och på vinden.

Min dotters tidigare så fina mössa var både sunkig och för liten. Det första projektet blev då att se på stan om det fanns någon fin och passande mössa där. Det visade sig att de enda mössor som hon föll för bestod av 100% akryl. Jag har INGEN bra erfarenhet av akryl i saker som är tänkta att värma...

Som tur var hade jag ett litet lager av Eskimo (Drops) hemma. En restgarnsmössa virades med halvstolpar. Nu har det gått flera veckor sen den blev klar och hon har inte klagat en enda gång över att den sticks eller inte är "någe fin", tvärtom har hon faktiskt sagt att hon tycker om den. Det ser jag som ett mycket gott betyg från en annars så kräsen liten dam! =)

3 kommentarer:

  1. Söt mössa! Och kul att den blev omtyckt..Det är alltid lika kul när de saker man stickar/virkar faktiskt blir använda, eller hur? :)

    Snart årsskifte, så jag önskar dig Gott Nytt år!

    /LadyNight
    http://pysselstund.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. En varm önskan om ett GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag har startat en pay it forward utmaning på min blogg, tyvärr tror jag inte jag har så många läsare som pysslar så därför tänkte jag..att jag skriver till de bloggar jag följer så kanske dom vill vara med =)
    Ha en bra dag!
    Mvh Jessica

    SvaraRadera